W obecnych czasach, kiedy wiele firm, zaczyna działalność online, istotne jest aby skutecznie się promować, jednak jak to skutecznie robić?
Metody są różne, jednak omówimy dokładniej trzy – Autorytet, płatne reklamy, oraz współprace z innymi ludźmi.
Autorytet
Zacznijmy od Autorytetu, w jaki sposób możemy skutecznie budować autorytet?
Przykładowo poprzez prowadzenie bloga, lub konta tematycznego na Instagramie, omówmy przykład bloga, jak to działa w praktyce?
Prowadzenie bloga to dość odpowiedzialna kwestia, z jednego prostego względu, dostarczamy tam wiedzę, oraz rozwiązujemy problemy innych ludzi, dlatego musimy postarać się aby nasze rady były sprawdzone i skuteczne.
Jednak jak zacząć takiego bloga?
Warto założyć bloga tematycznego, przykładowo o sporcie i tam dodawać posty trzy razy w tygodniu.
Budować relację z innymi ludźmi, a także zgraną społeczność.
Kiedy budujemy zgraną społeczność to w tym samym momencie budujemy, także zaufanie, które później możemy przełożyć na sprzedaż naszych produktów czy też usług.
Poprzez bloga, możemy zarabiać dzięki programom partnerskim i polecać czyjeś produkty, jednak o tym później.
Wracając do tematu autorytetu – duża społeczność – merytoryczna wiedza = duże zaufanie odbiorców.
Płatne reklamy
Jednak poza autorytetem, jak jeszcze możemy się promować w Internecie?
I tutaj odpowiedź jest prosta – płatne reklamy.
Jest to bardzo prosty, a zarazem bardzo skuteczny sposób, aby się promować, pomimo, że tytuł brzmi „darmowe metody” można to obejść, w jaki sposób?
Sposób bardzo prosty – dogadujemy się, że wykonamy dla kogoś pewną prace, tudzież zlecenie, a w zamian nie przyjmiemy gotówki, a poprosimy o reklamę naszej osoby i naszej działalności, czyli tak zwana „poczta pantoflowa”
Jest to bardzo dobry sposób na reklamę dla swojej osoby, czy też firmy, dlaczego?
Ponieważ zamiast pieniędzy zyskujemy promocję, która w przyszłości da nam więcej pieniędzy, niż to jedno zlecenie.
Współpraca
Jednak co poza tymi dwiema metodami?
Istnieje jeszcze trzeci sposób, mianowicie współ praca – to nawiązuje do pierwszego sposobu, czyli do autorytetu, jeśli posiadamy dużą publikę, możemy wejść w program partnerski, dzięki któremu, będziemy promować czyjeś produkty.
Za każdą sprzedaż otrzymamy należytą nam prowizję, więc chyba warto, prawda?
Warto jednak sprzedawać rzeczy ze swojej branży, ponieważ na tym się znamy najlepiej.