Obsługa klientów jest niezwykle ważna, jednak aby być zawsze o krok przed konkurencją, należy całą naszą firmę nieustannie udoskonalać i teraz zadajmy sobie pytanie, jak możemy naszą firmę udoskonalić?
Oczywiście pomysłów jest mnóstwo, jednak my dziś zajmiemy się obsługą klienta i przeanalizujemy 10 pomysłów na udoskonalenie obsługi klienta.
Nie które pomysły będą się wiązać nie tylko z udoskonaleniem obsługi klienta, ale również z udoskonaleniem całej firmy, jeśli je prawidłowo wykorzystamy, jednak jakie to są pomysły?
Pomysły na udoskonalenie obsługi klienta
Pierwszym i najbardziej oczywistym pomysłem na udoskonalenie obsługi klienta jest natychmiastowe odpisywanie na e-maile i odbieranie telefonów.
Jeśli chcemy aby nasi klienci byli zadowoleni z naszej obsługi ich, musimy zadbać o to, aby nie musieli czekać w nieskończoność na e-maila z odpowiedzią na dane zapytanie, dlatego warto do tego zatrudnić kilka osób, które na bieżąco będą odpisywać na wszelakie maile, zapytania czy odbierać telefony, wtedy my jako firma na pewno zyskamy w oczach wszystkich klientów i będziemy chętniej wybierani i polecani.
Poza natychmiastową reakcją na aktywność klienta, należy pamiętać o tym by, zdobywać coraz to nowszych klientów, aby naszą firmę można było cały czas skalować i jaką tutaj strategię możemy zastosować, aby skalować firmę oraz poprawić obsługę klientów?
Strategia jest paradoksalnie prosta i potocznie jest nazywa zwyczajnie “produkt wejściowy” na czym to polega?
Kiedy mamy nowego potencjalnego klienta, możemy mu złożyć propozycję produktu wejściowego, czyli jeśli zajmujemy się warsztatem samochodowym, możemy zaproponować przegląd techniczny samochodu za niską cenę, a później zaproponować wymianę starych zużytych części, taka technika na pewno przyniesie nam nowych klientów.
Lista adresowa to świetny sposób do obsługi klientów przez nas samych, dlaczego?
Na takiej liście adresowej możemy się komunikować bezpośrednio jako my (właściciele firm), lub jako pracownik obsługi klienta, o co chodzi z tą strategią?
Kiedy tworzymy listę adresową możemy regularnie informować klientów o promocjach czy też specjalnych ofertach.
Stałych klientów warto czasem wynagrodzić jakimś drobnym upominkiem, na przykład rabatem na kolejnych zakupach, bądź jakąś kartką z podziękowaniami za przyjazne stosunki z firmą.
Taki upominek na pewno zostanie doceniony i klienci będą jeszcze chętniej do nas wracać.
Kiedy jedziemy kupić nowy samochód bardzo często korzystamy z opcji “jazdy próbnej” i naszym zadaniem jest wprowadzenie takiej “oferty próbnej” dla naszych klientów, a następnie poproszenie ich o opinię, wtedy będziemy wiedzieli co w naszym produkcie/usłudze jest dobre a co nie jest dobre.
Content to idealny sposób pozyskiwania klientów, możemy działać na Instagramie, YouTube, bądź Tik toku, prowadzić tam konto i zamieszczać content związany z naszą firmą i naszą działalnością, następnie z tych platform zbierać nowych klientów, bądź pracowników, jest to na pewno bardzo dobra metoda udoskonalenia obsługi klienta, będziemy wiedzieli do jakiego targetu trafiam, jednocześnie sami będziemy mogli o tym decydować.
Informowanie klientów na bieżąco to również wielki plus dla nas w oczach klientów, możemy wysyłać na przykład poprzez wyżej wymienioną listę adresową, bądź telefonicznie, informacje o promocjach, nowych kolekcjach, konkursach itp.
Takie zachowanie na pewno zostanie docenione i pozytywnie odebrane.
Szczegóły to bardzo ważne rzeczy, dlatego warto na nie zwracać uwagę, jeśli faktycznie chcemy poprawić obsługę klienta, warto czasem dopytać klienta, lub ważniejsze rzeczy zanotować, aby nic nam nie umknęło.
Oferta mafijna to jedna z najlepszych strategii do nabycia nowych klientów, jak się to odbywa?
Oferta mafijna, czyli oferta której nie da się oprzeć, oferta jest tak dobrze stworzona, że chcąc czy nie chcąc nie da się jej odmówić.
Oferta to na pewno idealny sposób na nowych klientów, jednak warto pamiętać, że stworzenie takiej idealnej oferty wymaga dużo pracy.
Trzeba zebrać informacje ze swojej firmy, z wszystkich konkurencji oraz przede wszystkim zbadać rynek.